15 januari 2012

Familjemiddag i Pettssonska


Kvällen i Pettssonska har varit behaglig och lite småtrevlig. Alla mina hjärtan var hemma och vi åt en sedvanlig familjemiddag med fönsterbord och tända ljus.
Middagen var som brukligt på söndagar först en förrätt med massa små röror på pumpelnickelbröd och knäckebröd.
Maken hade googlat!?
Var gott men lite starkt för min smak, det var bl.a wasabi som ingrediens i en av laxrörorna.
Not my cup of the.....

 Jag hade hittat ett recept på fylld kycklingfilé på en annan blogg jag ibland läser.
Såg gott ut så den ville jag testa.
Man skär först ett snitt i lilla pippin och sen proppar man i pesto, soltorkade tomater och några skivor ost. Sen tar man bacon och lindar runt, ser så här i efterhand att man kunde ta två skivor runt varje filé. Salta och peppra................

........och sen pang i stekpannan. Trodde att all fyllning skulle ramla ut när jag stekte men tji fick jag.
Lägg upp i en fin ugnsform, slå på grädde, lite, mycket eller lagom, och stek i 200 gradig ugnsvärme sirka-liisa en kvart till 15 minuter.


Ja, så här ser resultatet ut!  Pressad potatis och lite kaninmat, sen var det bara att hugga in.
Prova det här, det var gott och enkelt.

 I väntan på middagen hinns det med lite Wordfeud.
 

Gustav har ingen smartphone att spela WF på, men han är glad ändå. Här håller han span på sin värste antagonist, den röda kattjäv... som går på VÅRAN tomt dessutom! Hur vågar han?

Efter gott kaffe från älsklingsmaskinen och lite småprat var det dags för Erika att tänka på refrängen.
Jag skjutsade henne till tåget och fick en kindpuss för besväret, det lever jag länge på!
Älskar kindpussar!

Nu har alla gått och lagt sig utom jag, men jag ska strax också sova. Är ovanligt trött fast jag sovit bort denna helg känns det som.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar