26 januari 2012

Mätt like a propp!


Efter den här portionen var det bara att lägga sig ner i lodrätt ställning och invänta matkoma.
Ska jag vara ärlig så fick jag inte i mig allt. 
150 gram nötfärs, krossade tomater, vit och gul lök = 6 pp
2 dl kokta makaroner = 5 pp
Broccoli = 0 pp
Morötter = 0 pp

Trots detta mastodontintag har jag 5 pp kvar till kvällens fika. Det är smällar man får ta.

Funderar på att köpa en sådan här, perfekt att ha stå framme på köksbänken nu när grönsaker står högt i kurs i Pettssonska.
Gurkor, morötter, lök och annat finfördelas på raketfart. Lätt att diska och billig.
Men är det något att ha? Har någon en sån här manick? Vad tycker ni i så fall?
Goda råd mottages tacksamt!




Snart dags att speeda i väg till grannkommunen för tredje natten. Hoppas detta verkligen blir en reprisnatt på natten som var.
Kaffe, gos och lite TV står nu på programmet .
Ha de gott!


4 kommentarer:

  1. Tittar jag i mina skåp så finns flera liknande småprylar jag aldrig använder. En riktig matberedare däremot använder jag väldigt ofta. Köp något ordentligt om du ändå ska köpa, är mitt råd.
    /Maj-Liz

    SvaraRadera
  2. köp och testa. Är den bra så köper jag oxå en :-)

    SvaraRadera
  3. Bra råd Maj-Liz! Jag har en stor maskin som jag tar fram när jag behöver. Men den här tänkte jag använda varje dag, den tar mindre plats i mitt lilla kök.

    SvaraRadera
  4. Precis en sådan köpte jag till Linda i Julklapp hon tjatade om den i 2 månader. Så det var bara att fixa med tomten så hon fick en sån i julklapp så klart. Hon gillar den

    SvaraRadera