29 januari 2012

I går var det lördag


Helgerna går snabbt! Sa just till min lilla familj att det är jobbigt att blogga. Nästan som ett heltidsjobb, lilla kameran med i fickan jämt, ladda in bilder på datorn, skriva inlägg, ladda upp bilder, helst passande till inlägget, blablabla.....
Fast jag gillar det!

I går hann jag bara med ett inlägg. Erika kom på besök och jag prioriterar naturligtvis ensamtid med henne framför bloggen.
Mina barn är mitt allt!
Vi åt en god middag, tjatar varje dag om vad vi äter så därför skriver jag bara att vi åt typ mat och potatis igår.
Efterrätten däremot kan ni få se en bild av....


En enkel fruktsallad bestående av apelsin, banan, äpple, kiwi och lite russin.
Jag älskar frukt så bättre efterrätt får man leta efter. 
All frukt är PP-fri utom russinen som kostar 1 PP / msk. Idag ska jag göra en ny fruktsallad och då lyxa till det med lite Kesella Vanilj uppepå, den är så himla god. 3 msk =  2 PP.
På kvällen kände jag mig extra snäll och erbjöd Erika skjuts ända hem till Blackeberg. Hon blev glad och tackade ja förstås.
Hemma igen och maken hade somnat i soffan som brukligt. Han vaknade till och bytte soffan mot sängen.
Jag drack en kopp te och tvingade i mig mina kvarvarande PP i form utav fyra riskakor med ost på.
Tittade på Änglagård, Tre gången gillt som visades på någon av alla filmkanaler vi har.
Den sista av Änglagårdsfilmerna får man hoppas.
Inte så vidare värst bra, men såklart kul att se. Gillar svenska filmer där man inte behöver tänka så mycket.
Jag gillar inte att tänka.
Hoppade i säng vid 01.00 bredvid en X 2000-tåg. Undrar var det var på väg?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar