16 januari 2012

Oväntat besök= Lavazzakaffe!



Så här har jag tillbringat hela dagen nästan, sittande i köket i godan ro och fånglott ut genom fönstret.
Gud, vad jag gillar det, sitta och glo rätt ut i tomma intet......som en mindre sinneslö.

Fast sen kammade jag mig till och stack till Big W. Där träffade jag Micke som pantade burkar och flaskor. Januari kan ju vara en knaper månad för många, har jag hört från en säker källa i Bålsta.
Handlade på mig ett gäng middagar. Micke handlade semlor! Tycker jag han gjorde rätt i.
Själv fylldes min vagn av broccoli, blomkål, morötter, äpplen, bananer, squash, tennis och pingis.
Grönsakstema står det på menyn i Pettssonska denna vecka. Halleluljha!

Hemma igen så fick jag oväntat besök. Vår gamla granne Larsa knackade på dörren och jag blev glad att se honom. Var ett tag sen sist. Det var annat förr när våra barn var små, då hängde vi jämt och åkte på semester tillsammans. Kan sakna den tiden faktiskt. 

Idag gjorde jag en god broccoli och morotsgratäng. Stekte korv till, Hot Dogs till mig och chorizo till maken.
Bjussar på en halvtaskig bild.....


Ser kanske inte så smaskigt ut men bilden ljuger. Rolf var nöjd och tyckte det var gott, han åt upp allt och lite till. 
Snart dags att kamma till sig för andra gången idag. Jobbet kallar, varit hemma och sparkat mig trött hela helgen. Ska bli skönt att köra i gång igen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar