26 januari 2012

Jag är med!


Godmorgon mina små söta vänner!
Idag känner jag mig stark, utvilad och nöjd. Den har Viktväktargrejen gör en gott! Man mår bra, känner sig pigg och är faktiskt inte så trött.
Inbillning kanske, vad vet jag? Jag gillar i alla fall modellen att veta att jag äter rätt (fast jag äter samma som tidigare!?) får i mig rätt mängd och blir förhoppningsvis smalare på kuppen.
Ingen svält direkt, äter ständigt och är mätt hela tiden.
Planering är A och O, och jag är en välplanerad kuf ändå. Så nemas problemas........än så länge.

Tänkte jag skulle visa er min 5 PP lunch. Tre knäckmackor, idag fanns det bara julknäcke kvar, med en matsked Keso fyra sorters lök på varje.
En kopp kaffe till och detta är en perfekt lunch för mig som aldrig äter lunch. När jag vaknade nyss så låg jag och var sugen på dessa Kesomackor!


Nu ska jag sluta tjata om detta med VV.  Och över till något helt annat.....fast där tog det tvärstopp!
Har inte så mycket att berätta i dag. Har mest jobbat, sovit och ätit. Den gamla vanliga visan så att säga.
Förresten, ni såg väl Sveriges Mästerkock igår? Jag försökte se reprisen klockan 23.55 på jobbet. Jossan briljerade igen, med att tillaga bästa fisken, hon är grym.
Hon gjorde en konfiterad kummel. Konfiterad? Vad är det, var tvungen att googla. Men nu vet jag hur man gör det.
Man lär sig något nytt varje dag har min mamma alltid sagt.
Hon har rätt, idag lärde jag mig ordet KONFITERAD. I morgon ska jag lära mig att steppa...

Varför har mammor alltid rätt?




1 kommentar:

  1. Viktväktarna är super duper bra. i like dem. Just nu fungerar det dock inte. Men planen är att återvända till dem sen :-)

    SvaraRadera