5 januari 2012

Räkbomb och JVM-guld!


Godkväll kamrater!
Summerar kvällens aktiviteter med lite bilder. Eftersom en jag känner mycket väl anser/tycker/tror vi är ena riktiga gourmander när det gäller matlagning och tydligen "bara" äter oxfilé vareviga dag så fortsatte vi idag på gourmettemat.
(Skulle vilja särskriva ordet GOURMET TEMAT men jag tvärvägrar! Hatar särskrivning!)
Sen att vi äter fryst pyttipanna, makaroner, köttfärs och korv resten av veckan är inte så himla flashigt kanske.
Men gourmander? Ja, vet inte det jag?!
Ja, som sagt i går åt vi billig reaköttsvans från Willys och idag impulsköpte jag en räkbomb på Ica i Bålsta, 139:-. Väl värda pengar! Så slapp jag laga mat också....



Gustav blev förstås till sig i trasorna och vi skalade av det mesta utav räklagret överst på bomben till honom.
Han åt med god aptit Prinsen och blev så mätt att han somnade på våran säng och sover fortfarande. 


Nu laddar jag inför nattens JVM-final som börjar klockan 02.00.  Kommer bli en spännande match och jag hoppas verkligen att Sverige fortsätter sitt briljanta spel som tidigare under turneringen.
Kom igen nu Sverige! Nu blir det guld!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar