20 januari 2012

Nu går jag i idé


Det börjar dra i hop sig för jobbhelg nu. Ni andra latmaskar kan lugnt luta er tillbaka och börja gräva i chipsskålarna och sippa på rödtjutet.

Ska snart skjutsa Emilie som känner sig något bättre till pendeltåget. Hon ska äta middag på Restaurang Maestro med Erika.
Erika bjuder generöst, som tack för hjälpen när Emilie företrädde henne i Hyresnämnden.
För er som inte hänger med riktigt så är just den restaurangen våran favoritrestaurang varje år vi går på Finalen i Globen.
En grekisk, liten kvarterskrog, med underbar mat och trevlig personal. Det bästa av allt? Bra priser!
Kolla in deras hemsida:

http://www.restaurangmaestro.se/

Idag gjorde jag en broccolipaj med rökt kalkon till middag. En frasig sallad till smakade gott.
Maken som inte är så förtjust i kalkon märkte ingenting, han åt två portioner och slickade sig om munnen. Det tar jag som ett gott tecken.

Före gräddning

Efter gräddning

Ett par av mina nya par glasögon kom idag, eller nya och nya. Det är samma bågar jag haft tidigare fast med starkare glas, typ flaskbottnar.


Snyggt pynt dom kostar på Favoptic, men det killar på potatisnäsan. Hoppas jag får mitt andra par på måndag. Tar med mig Zlatanboken i natt och mina nya, starkare glajjer. Det var tack vare Zlatan jag upptäckte att synen blivit sämre.
Klarade inte av att läsa i natten med svaga glasögon, tack Zlatan!

Ska börja på kapitel fyra inatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar