22 maj 2013



Blev lite ändrade planer idag. Först ringde min chef och frågade snällt om jag kunde jobba två nätter, onsdag och torsdag.
Såklart jag kunde! Strax efter det ringde Emilie och hade det lite halvkörigt på jobbet. Jag sa direkt att Carlos kunde få vara ledig från jobbet som Mäklarhund idag och vara med mig i stället.
Det är full fart när han är här, självklart bara roligt! Han är så härlig och man får sig så mycket glädje och kärlek från den där lilla killen.
Vi ligger inte på latsidan, detta har han hunnit med:
  • utforskat kattlådan, den var spännande
  • charmat brevbäraren
  • lyckats få tennisbollen i vattenskålen med ett splash
  • fina blöta hundtasspår överallt
  • kissat i springorna på morfars dyra trägolv
  • sovit i Owes knä
  • hjälpt till med att sortera tvätt
  • flyttat potatispåsen från A till B
  • knaprat på köksstolarna
  • lekt med bollen
  • tuggat som en galning på den torkade tjurmuskeln
  • jagat Gustav
  • bajsat en redig korv i rabatten
  • kissat mitt på gatan
  • bitit mormor i näsan
  • ätit på ny rekordtid, 15 sekunder blankt
  • sovit 35 minuter
  • "dammsugit" alla golv i hopp om att hitta något ätbart
  • "städat" bland tidningarna som ligger i vedkorgen
Han saknar inte sina föräldrar ett dugg kan jag lova, nöjd att vara med mormor som pussar på honom kanske lite för ofta ibland.
Gustav är också glad, han har nosat på Carlos och såg nöjd ut. Nu sover han inne och vi sitter ute Carlos och jag.
Han älskar verkligen att vara ute.

 Det här knät duger bra att sova i
 Jaha, nu är man inspärrad också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar