6 maj 2013


 
Tänk vad lite sol och värme kan göra för en blekfet, glåmig, trött gammal kvinna som jag.
Letade fram lite tunnare kläder, jeans som slutar under knäna som jag nog skulle behövt ha hängslen till. Tänk att dom har legat i garderoben över vintern och blivit för stora?! Är nog vanligare att kläderna krymper under vinterhalvåret.
Ja, i alla fall, på med dom och ett linne och ut på verandan med ett lass vindruvor och kattgodis.
Där satt vi sen och myste Fisen och jag. Han gillar solen, trots sina otroliga päls.

Gjorde en delikat middag till oss. Stekt torskrygg, ägg och persiljesås och ugnsbakade rödbetor och morötter. Oj, vad gott det var och väldigt lågt PP. Har 9 kvar till i kväll och jag måste smälla i mig något mera, jobbigt läge.........att vara Viktväktare.

Lite Iphone bilder längtar ni säkert efter..

 Närbild kallas det här, Gustav är objektet och lilla kattnäsan är världens sötaste.
 Ropen skalla - torskrygg till alla!
Det vankades fisk, bäst att hålla sig framme....


Nu ska jag pilla mig i naveln en timme tills det är dags för dragläge mot världens bästa arbetsplats!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar