17 maj 2013

Kommer lite bilder här, så var beredda! Har inte gjort så mycket, mest myst med dom små hjärtan som står mig närmast i livet.
Blev ingen fredagshandling med mamma heller. Jag sov länge och sen kom Carlos en snabbis medans Emilie hade ett litet jobbrelaterat uppdrag att utföra.
När jag sedan ringde tyckte hon det var för sent att handla....då var klockan 16.30. Hennes val, jag skulle ändå åka och kompletteringshandla lite.


Emilie och Erika hade varit en snabbis i Jakobsberg och köpt med sig god lunch från Tasty´s, kycklingsallad.
Smakade bra som alltid.  Tasty´s är ett säkert kort!


Vi grillade i kväll som tre miljoner andra svenskar. Dessvärre har vi inte fått ner utemöblerna från vinden än p.g.a bl.a båtfix, sjösättning, vedhuggning och massor med annat jobb.
Men i morgon hoppas vi att dom kommer på plats......om någon hjälper oss.


Världens finaste kisse älskar solen!


 Vi lekte julafton och Rolf delade ut paket, varma foliepaket utan vare sig röda krullade snören eller adresslapp.
 Han har en jobbarkompis. Kostas som är från Grekland. Han tipsade om detta lilla paket. Man lägger skivad tomat, hackad chili, vitlök, oregano och sist skivad fetaost på folie. Häll på olivolja och lite balsamvinäger och lägg sedan på grillen.
Var mycket gott!


Dagens superba middag: Grillad kycklingfilé, ugnsrostade grönsaker, grillad sparris och julklappstips från den lille greken Kostas. Ten points from the Pettssonska jury.


Provade ett för oss nytt vin, från New Zealand eller nya Zeeland kanske det heter på svenska.
Jädrar vad gott det var och gratis! Gratis är gott!
Fick det av en utav mina f.d Flottiljenkollegor när jag hade avskedsmiddag här hemma för dom i februari.
Det kommer bli en favorit till sommarens grillkvällar. Sparade hälften, bra att ha när vi ska titta på ESC imorgon.
Kan behövas för att lugna temperamentet, gillar egentligen inte ESC. Alldeles för mycket skitlåtar, dravel. dårar, pajaser,  pinsamt och dåligt. Men imorgon tittar jag såklart för att det sänds från Malmö och jag hördes ryktas av att två av mina idoler kommer vara med på ett hörn.....kan inte missa det.
Robin då? Han kommer på en 21:a plats.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar