20 maj 2013



Grekvärmen kom tydligen idag! Underbart! Vaknade av att det var lite väl varmt med duntäcke och katt tätt intill.
Kanske skulle skippa täcket sommarmånaderna men jag är skeptisk, rätt som det är är inlandsisen här igen. Och då ligger jag där och hackar tänder och får frostskador.
En annan grej, jag har tre ljuslyktor vid ytterdörren. Alla med ljusstumpar i. Måste vara hett idag, all stearin hade smält ut och låg som en mindre sjö på trallen...(trallen?!, vad är det för jäkla ord?)
Har aldrig hänt förut, grekvärmen värmer maximalt idag!

I dag har jag hunnit med det här sen uppvaknandet:
  • vimmat mig
  • druckit hallonsmoothie
  • druckit kaffe
  • kollat på klipp från firandet av våra VM-hjältar, önskar jag varit på plats
  • plockat upp ett jävla kilo spaghetti från golvet
  • vet ni hur svårt det var?
  • föredrar riktigt plockepinn
  • gjort köttfärssås och kokat spaghetti som legat på golvet
  • lite skit rensar magen säger min mamma
  • mammor har alltid rätt
  • eller kanske inte......
  • tagit fram lite sommarkläder
  • som är för stora
  • måste ekipera mig
  • men har ingen lust
Nu ska jag äta spaghetti.....sen åker jag till Norrboda för att hänga med en liten kille som jag tycker väldigt mycket om. Hans föräldrar har uppdrag en stund så det kör ihop sig. Jag blir glad att jag får vara där och pussa på den lille parveln. Hade tänkt mig att vi skulle hänga på balkongen och fisa lite.

Sen plattan i mattan och direkt till Bålsta för ytterligare en natts jobb.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar