8 maj 2013



Det har varit en intressant dag härhemma. Jag är lite lätt halvtrött även fast jag inte jobbat kroppsligt något idag.  Gick bara upp alldeles för tidigt.  Rudolf är helt slut däremot, han har jobbat hårt hela dagen i värmen. Började med att bottenmåla båten 7.30.
Vår ständige hjälpreda Niclas somnar nog också ovaggad i natt, stackarn.
Bara han inte somnar mitt i tårtan, frugan hans fyller nämligen ganska ojämt idag.
Grattis Inger! Och tack för du lånar ut honom så fort Rolf viftar.

Klockan 17.00 åkte Såg-Anders hemåt med sin amerikansktalande mastodontmaskin, fortfarande med silvertejpsbiten på näsan. Kvar lämnade han en gräsmatta som aldrig kommer återfå sin frodiga mossa, maskrosor, ogräs eller det minimala gröna gräset OCH sen en container med terpentinluktande SÅGSPÅN som lätt skulle kunna fylla gatans alla brevlådor arton gånger om.
Nu är det massor av spillvirke, stubbar, ojämna plankor som ska sågas till ved.
Rolf jobbar fortfarande hårt med motorsågen.

Lite bilder från dagen:

 Har haft sällskap av världens gosigaste tassar idag.........
 ....tillhörande den här snyggingen.
 Jättestocken Albin blev det lite problem med. Med allt löste sig med spännband, fyrhjulsdriven grön bil, svordomar, kämpaglöd, hejarop och silvertejp...förstås!
 Ingen orkade fixa mat! Jag åkte till Bålsta och hämtade kinamat medans Rolf fortsatte att spela huvudrollen i kioskvältaren Motorsågsmassakern 223. Jag beställde det jag trodde var minst onyttig, nämligen Kyckling Tjopp Tjohej, eller något liknande. Är inte så bra på det kinesiska språket.  Men kyckling med enbart krispiga grönsaker kan ju omöjligt vara så himla onyttigt, eller? Skit samma!
Rolf smackade på med Pekingsoppa till förrätt och Biff med tomat efter det. Otippat va? Han äter alltid samma.....jämt! Pekingsoppapekingsoppapekingsoppa.......är det verkligen pekingeser i den?
Senare dagens höjdpunkt, näst efter silvertejpsnässkyddet, Face Time med Carlos!
 Så söt han var, satt med huvudet på sned och undrade var mormor höll hus och gav ifrån sig ett ynkligt litet voff emellanåt. Åh, vad jag längtar efter honom, imorgon ska vi träffas.

I kväll ska jag titta på hockey, Sverige mot Norge. Hur fasen kommer det gå?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar