27 maj 2013

Pussar, Carlos, Rieker och regn!



Leverans av ett stort, glatt gäng rabarber gick bra. Husmor på Solängen blev också glad.
Åkte vidare upp till Mia för en kopp gott kaffe på altanen. Vi träffas för sällan och har mycket att prata om.
Åkte mot centrum och in på Hemtex för att köpa mig en vaxad duk till utebordet som jag spanat in.
Extrapris på den just idag, 100:- och så stor att jag klippte den mitt itu och på det viset blev det förstås två! Vilket jäkla mattesnille jag är!
Bra med en extra om den kommer mögla bort av det eventuella regnet som brukar komma sommartid i Sverige.


Hämtade även ut mitt andra par Riekerpuppor. Dom första, längs ner ska skickas tillbaka, fast jag helst vill behålla dom. Men mina vanskapta fötter med onaturligt stora lilltår gör att dom klämmer.....just på lilltårna. Tror aldrig jag kommer "gå in" dom hur mycket jag än vill.
Beställde då exakt likadana som Ingrid har och dom känns riktigt bra trots kvarvarande bamselilltår.
Väldigt sköna och prisvärda skor det här...tror jag! Ingrid är i alla fall nöjda med sina, fast å andra sidan är hennes lilltår inte en bråkdel i storlek som mina är!


Dagens middag blir en avdammad Disneyfilm från 2007. Ratatouille! Den står och puttrar nu på spisen och sprider ljuvliga dofter här inne. Till det serveras lite svinkotlett, that´s it!
Fast jag ska nog koka några torra potäter till Rolf, det kanske är alldeles för magstarkt med bara grönsaksröra till...?!

I kväll ska jag passa Carlos en liten stund. Emilie jobbar extra på slottet och Jogge har föräldramöte.
Mormor rycker ut, mer än gärna! Oj, vad vi ska pussas!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar