2 maj 2013

Trött men bra!


Efter en heldags utbildning så skriver jag in Personlig Säkerhet i mitt CV. 
Inte för att jag ska söka något nytt jobb. Kommer jag aldrig göra igen, jag stannar där jag är tills dödagar.
Eller så tar jag steget och flyttar över länsgränsen och in på jobbet som boende när demensen brutit ut.

Utbildningen i Hot&Våld var mycket givande, trots jag var trött som en gnu när klockan ringde alldeles för tidigt i morse. Men redan 7.50 var jag på plats, guldstjärna!
Förmiddagen hade vi teori och lite grupparbete för att på eftermiddagen arbeta praktiskt.
Shit, vad kul vi hade och så lärorikt det var såklart. Vi lärde oss komma ur diverse grepp som man kan bli drabbad av såsom strypgrepp, handledsgrepp eller om man blir knuffad, dragen i håret eller i kläderna m.m. Vi jobbade två och två, och det var en konstig känsla att ta strypgrepp och knuffa min chef som jag arbetade ihop med när vi övade. 
Första gången i mitt liv jag tar strypgrepp på någon och speciellt en chef! Kändes sådär....
Min nuvarande chef är väl den sista jag skulle ville strypa, då finns det tidigare galna s.k chefer i min karriär som jag lätt skulle kunna ta livet av! Speciellt en dåre.

Prick 16.00 vart vi utsläppta med varsitt färskt kursintyg i näven. Jag gasade för fullt hem till en ensam och ledsen kisse. Nu har vi ätit köttfärssås och spaghetti och snart ska jag tillbaka till jobbet för nattmöte.
Kommer somna ovaggad i natt...med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar