27 maj 2013

Vildvuxen!



Nämen godmorgon, är ni här? Det var trevligt!
Gick upp tidigt i morse, redan vid 7.45. Bra för att vara utav sjusovaren till mig. Vill ju inte sova bort min lediga vecka, verkar onödigt.
Har hunnit med frukost framför tv´n, knåpat i hop veckans matsedeln, startat diskmaskinen, bäddat, gosat med Gustav, öppnat dörren till Gustav typ 14 ggr, betalat räkningar, inventerat kyl och frys inför dagens handling, vägt mig, duschat.....
Ja, det var väl ganska bra jobbat på 2,5 timme?

Ska strax ut och skörda rabarber. Våran husmor på Solängen undrade om någon hade rabarber som hon kunde lägga rabarber på.
Vi har massor! Både så det räcker och blir över. Jag åker över med ett lass så hon kan bjuda mina rara boende på rabarberpaj eller varför inte en rabarberkomplott.....ehhh kompott!


Här var´e rabarber!
Och nu behöver inte någon från Rädda-rabarber-föreningen anmäla mig för att jag inte sköter busken.
JAG VET att fröstänglarna ska skäras bort och det kommer ske alldeles strax i samband med att jag skördar till Solängen.


 
Skrev ordet rabarber 7 ggr i detta inlägg....upprepning och bock i kanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar