17 maj 2013



Underbara fredag! Den här helgen har jag längtat efter och särskilt då bara för att Erika har återvänt till föräldrahemmet för några dagar. Det gör mig glad!

Känner mig lite utarbetad och lätt sliten, mest i knoppen och inte så mycket i kroppen. Det är påfrestande att arbeta ensam på natten på ett demensboende, beundrar er som orkar jobba dagtid/hög procent då det är action hela tiden. Aldrig en lugn stund.....
På natten sover väl kanske inte alla men förhoppningsvis några som är lugna. Men jag klagar absolut inte, ingen har tvingat dit mig. Valet har jag gjort själv och i slutändan älskar jag såklart mitt jobb, annars skulle jag väl aldrig arbetat med det i 30 år?
Bara så här efter en intensiv jobbperiod kan jag väl få gnälla lite eller som Hilkka sa i morse när hon löste av mig "Herregud! Bor du här?" Hon tyckte jag jobbade jämt.

Barnvaktandet av Carlos igår gick finemang. Han är en enkel valp att passa, finner sig tillrätta lätt och är nöjd. Vi lekte, åt, gosade, pussade, hälsade på Gustav, jagade myror, sov, lekte, solade m.m.
Han är så skön och jag älskar honom!
Gustav var mer nyfiken igår, kom fram, nosade, jamade försiktigt och skuttade sen glatt i väg. Tror bestämt att han också fallit för den lilla fransosen med det spanska namnet. 

På kvällen när vi väntade på att Jogge skulle komma och hämta honom så passade han på att kissa på morfars dyra trägolv, inte en gång utan för säkerhetsskull två gånger. Som tur par passade han noga in var han kissade och inget kom ner i springorna utan mitt på plankorna. Rolf skurade och jag tog Carlos med mig ut för fortsatt pinkning.
(Han är väldigt rädd om sitt dyra trägolv märker ni va och tror att stanken kommer bli grönjävlig OM dom dyra små gulldropparna rinner ner emellan plankorna)
Som avslutning tog han sig ett rejält lekbett i morfars mage när dom lekte och då tyckte Rolf att nääää, nu får du åka hem!
Han var lite billig då, kan jag säga...vilddjuret.

Vaknade upp till det här för en stund sen...


Erika har plockat vitsippor till sin lilla mamma stod fint på köksbordet med en liten handskriven lapp. Tack älskade unge!
Oj, nu kommer det lunchdelivery från Tasty´s.


1 kommentar:

  1. Haha dom är roliga dom små söta valpisarna. Som tur är luktar inte valpkiss så mycket.
    Jodå jobba dag på demensboende sätter sina spår... Kommer nog hamna där själv i slutänden hihi. Men kul är det!!! Skulle aldrig byta bort mitt underbara jobb. Tycker fortfarande det är en fröjd att gå dit varje dag.
    Jag frågade en tant om maten var god:
    - Mm, jo, mm, ja...hm..(långt uppehåll), Vill du smaka?! Haha dom är för goa.
    Kram//Sandra

    SvaraRadera