20 maj 2013




Gick ju bra det här! Tre Kronor spöade skiten ur Schweiz och vann en efterlängtad och välförtjänt guldmedalj.
Såg inte matchen i sin helhet eftersom jag jobbade men jag försökte glutta så fort jag fick en chans.
Man är stolt som svensk idag! Hockey är kul speciellt en sån här dag.
 Sen tycker jag det är bra att länderna där ute äntligen har fått lära sig att Sverige och Schweiz INTE är ett och samma land.


Till och med mannen med stenansiktet, Pär Mårts släppte lös och gick på ett ögonblick från karisma som en vissen tulpan/stelt kassakåp till en glad lax.
Ja, jäklar vad han smajlade upp sig! Så mycket tandkött har aldrig visats på den karln!
Globen kokade återigen och Reinfeldt och Prins Daniel highfivade friskt med varandra på VIP-läktaren.

Nu måste jag sova, jobbade hårt i natt som vanligt.
Skyndade mig hem för att hinna vinka/pussa adjöken till fröken som i skrivande stund tagit plats på Skövdeexpressen.
Som tur var dröjer det inte så länge innan hon är här igen. Jag längtar redan efter henne.

Till sist måste jag väl ändå gratulera vårt grannland i öst, Finland heter det visst.
Grattis till en hedrande fjärdeplats! Snöra skridskorna liiiiite hårdare nästa VM eller som Lasse Berglund alltid sa: "Klubban i isen!" då kanske ni har en sportmössa att ta medalj....
Och vem är då Lasse Berglund? Ja, det kan ni fundera på ett tag medans jag sover skönhetssömn så jag orkar retas ännu mera på eftermiddagen.

Godnatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar