28 maj 2013

Sol och utebliven romantik!



Börjar gilla det här med lediga dagar mer och mer. Lallar runt här hemma och gör inte så mycket.
Blir en del surfande och tryck på Juramaskinen....OCH? Jag är en vuxen (om än förbannat barnslig) kvinna som bestämmer över mig själv.
Gillart!
Självklart ska jag inte sitta här hela dagen, tänkte ge mig ut i solen en stund också.
Bäst att passa på man vet ju hur svensk sommar brukar urarta sig. Kanonvecka i maj sen frös man resten av sommaren, som det var 2012.

Märkte av en händelse att både tvättmedlet och Ajaxen är slut, katastrof. Så en tur till Willys är ett måste, speciellt eftersom jag röjt runt lite bland kläder som måste tvättas...pronto.

Denna vecka blir det bara EN ynka romantisk middag med fönsterbord med maken, i morgon.
Resten av kvällarna går vi som det brukar heta "om varandra". I kväll äter Rolfs firma på Friday´s för att fira av en kollega som ska sluta.
På torsdag ska han på den sedvanliga smörarresan ut i skärgården med en av huvudleverantörerna inom bygg och trä.
Och på fredag ska jag på galej, långt borta, hemma hos Anna på Fånö. Ligger tydligen någonstans åt Grillbyhållet.
Kommer bli jättetrevligt, det vet jag redan. Solängens personalstab är nog minst lika bra på att festa som att arbeta.
Jag är för kvällen pilot, Anna-Greta min kartläsare. Jag ska upp tidigt lördagmorgon för att åka till Vara. Så det gäller att vara pigg och nykter.



 Till sist en bild på min spiskatt, han gillar att sitta på induktionshällen. Smälter bra in där den svart/vita katten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar