24 maj 2013



Härlig fredagkväll och jag är på plats i soffan. Dagen har gått fort och jag är ganska trött, allaredan.
Gick upp alldeles för tidigt, handling med mamma stod på programmet.
Bästa att inte göra det för sent, förra veckan blev det ju gnissel i maskineriet när jag sov länge och ville handla vid 16.00.
Efter handlingen så fikade vi och jag hjälpte henne att byta köksgardiner.
Dagens heta samtalsämnen var: Ölandsbron, invandrare, bidragstagare, högljudda rörmokare, stråkorkestern, Alzheimer,  trötta nattarbetare, duktiga döttrar, oengagerade döttrar, fattiga pensionärer som det är synd om m.m.
Vally tog återigen hem titeln som duktigast och piggast i stan.
Det var skönt att komma hem igen efter dagens utflykt. Man blir trött i huvudet och lite less.


Dagens glädjeämne var när Emilie och Carlos kom på besök. Emilie skulle storhandla på Willys och jag passade på att få lite kvalitetstid med världens finaste lilla kille. Han var så gosig i dag och han somnade gott i mitt knä ute efter lek med tennisbollen.


Nu ska jag luta mig tillbaka och titta på Let´s Dance.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar