30 maj 2013

Carlos, Lotta, Anne och jag!



Tidig uppstigning idag! 07.45 kom Jogge och lilla Carlos, på dagen exakt 15 veckor!
 Mormor skulle få den stora äran att passa yrvädret idag.
Tanken var att jag skulle stoppa Carlos i buren i bilen och åka till Bålsta för att hälsa på Anne och Lotta.
Det skulle ju enligt gårdagens meterologer bli svalt i dag, perfekt då vi inte har en fungerande AC i våran bil.
Nu bidde det inte svalt, utan 21 soliga grader och inte en chans att jag stoppade in min guldklimp i den bilen. Så Anne och Lotta fick åka till oss i stället.

Carlos var alldeles nyvaken när vi tog emot en nyfiken lite avvaktande Lotta på gräsmattan.
Lotta var lite skeptisk till en början, Carlos var ganska lugn han med. Det är jobbigt när man behöver ha Carlos kopplad och den andra hunden är lös.
Skulle varit bättre om båda var lösa då jäklar hade det blivit fart!

Anne hade köpt mig sig goda ciabattabröd och vi fikade på framsidan tillsammans med två rara hundar och 2 miljoner mygg! Lotta höll sig på behörigt avstånd från den jobbiga lille killen.
Innan dom åkte hem lekte dom ordentligt en stund och Lotta ville inte alls hoppa in i bilen utan la sig tillrätta i rabatten bland maskrosor och annat vildvuxet.
Carlos somnade på två röda som ett kraschlandat JAS-plan i hallen....lilla gubben, jobbigt med tjejbesök!

Det är inte lätt att ta bra kort på EN hund alltså dubbelt så svårt att försöka få till det med TVÅ hundar!


Måste sola lite, tjejen får vänta!



Tar på krafterna med tjejer!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar