19 maj 2013

Lördagsbilder

Sen natt och vi har precis sett klart på ESC. Är för första gången lite lätt chockad.
Tyckte nämligen att det för ovanlighetens skull var överlag ganska så bra bidrag med i år.
Jag som brukar vara smått galen på alla pinsamma bidrag, nu satt jag med hakan i maghöjd..
Var väl några bottennapp men kul att se.
Grattis Danmark absolut bäst i mina öron! Andra favoriter var Norge, Ryssland. Azerbaijan och Estland.

Hade gissat Robin på 21:a plats, han slutade på en 14:e.
Petra Mede skötte sig exemplariskt och Carola sjöng i tre sekunder. Fanns väl inte pengar att betala henne för mer än tre ynka sekunder.  En annan favorit, killen med stort Z hälsade välkommen från storskärm som väntat.
Jaja, nu ser jag fram emot hockeyn i morgon. Kom på att jag jobbar en bytesnatt och missar därför en del av sammandrabbningen. Det är smällar man får ta.

För övrigt har vi haft en trevlig lördag, grillmiddag med vin, glass  med hela familjen.
Kan det bli bättre?

Bilder kommer här!

Rolf bjöd på julklappar idag med!
Fetaost, tomater, olja, kryddor, chili och vitlök.
Dom gjorde succé hos ungdomarna.
Carlos älskar solen och låg pladask och vaktade dörren
Gustav tog för säkerhetsskull plats hos husse, när den jobbiga bebisen blev för närgången
Mammamys!
Gillar ni glass så måste ni testa den här! Jäklars vad gott det var, smakade precis som riktig mjukglass.
Man vispar den i 2 minuter, fryser i 3 timmar och vispar igen innan serveringen. Kan säga helt ärligt att jag åt lite för mycket. Men som ni vet så ÄLSKAR jag mjukglass!
Serverade med hallon och jag försvann in i himlen ett tag!
Gustav fick senare slicka skålen och han var nöjd han med.
Trött valp i mattes trygga knä
Den obligatoriska "Första-äta-ute-men-inte-sista-middagen-bilden" 
Påtvingad under pistolhot, nästan.
Erika spexar, Rolf gömmer sig, Emilie ser glad ut och Jogge leker Långben när han knaprar på majs.
Eller var det Pluto?
När vi hade dinerat klart dök Owe uppe som gubben i lådan. Han var också hungrig och åt upp resterna. 
Bra där!

Summa summaro.
 En alldeles underbar lördag med sol och värme, vinst över Finland, middag med mina bästa, mjukglass, ESC med hyfsat bra musik, tre sekunder Carola, sju sekunder Zlatan, glada tillrop, medvind, popcorn, gosig katt, snarkande man och otrött undertecknad.

Godnatt Sverige och vi har ett resultat!
Vi åker till Copenhagen nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar