26 maj 2013

Mors Dag



I kväll har vi haft lilla mamma här på middag. Hon var ganska glad och gladast var hon nog över att hon fick god mat och gott fyrtioniokronorsvin.
Rolf hade gjort en av sina paradförrätter, ni vet den med sill, lax, räkor, ägg, gräddfil och potatis.
Vidare så serverade vi grillad entrecote, rostade rotgrönsaker, tzatziki, grillad sparris och grönsallad med fetaost.
Alla åt med god aptit!  Dags för dessert, jag gjorde det enkelt för mig och köpte en marängcup på Ica. Den och gott kaffe sen fick mamma bråttom hem.


 Nu laddar jag för en ny vecka. En vecka med välbehövligt ledigt för min del.
Har inget inplanerat mer än lite småärenden. I morgonkväll lite Carlosgos, på fredag personalfest hemma hos Anna och sen tidigt på lördagsmorgon åker jag ner till Vara och hämtar hem Erika och Ferry. Erika kliver på ett skönt sommarlov och Ferry avslutar sin utbildning och kan
 skriva till Radiojournalist på sitt CV. Bra jobbat!
Kommer bli en bra vecka förhoppningsvis.

Nu ska jag kolla på Solsidan och klia kissen under hakan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar