26 maj 2013

Rustarace



Vaknade glatt idag med och  INTE med huvudvärk alls. Vinet Ingrid bjussade på visade sig vara ett s.k migränbefriande vin. Man tackar! Undrar om det finns på Kikkifestis?

Har varit på tur med Emilie, vi skulle handla lite blommor. Första stopp var Hemköp i Bålsta, där utanför säljs blommor i långa rader.
Vi rafsade åt oss allehanda pelargoner, petunior, tomatplantor och annat jag inte vet namnet på.
Vidare mot Outlet och Rusta, Jysk, Hemtex, Plantagen, Chilli och Zoo-affären.
Emilie behövde lite krukor att plantera sina växter i och jag lallade med och klämde på fina vill-ha-saker. Ni vet väl att jag fyller år snart?

Hem igen och det varma soliga vädret blev plötsligt till regn och blåst.
Nu skulle här planteras och Rolf hade en nybörjarkurs i den konsten för Emilie.
Jag tittade på medans jag åt mina kesolunchmackor och två pottor kaffe. Hade ju efter den här shoppingturen blodsockret långt nere i fotknölshöjd.

Nu väntar vi på spänning på Owe och mamma, det blir middag här på Mors Dag. Tror hon blir glad för lite grillat och några glas vin. Rolf står redan och rör runt i grytor och bunkar, bra där. Jag lutar mig tillbaka och tittar på även nu, är väldigt bra på att just titta på!




Nu återstår att se om Carlos kan låta bli dom fina blommorna hemma på Norrbodabalkongen.
Tror det, han är en väluppfostrad liten parvel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar