1 maj 2013

Maj maj måne



Godmorgon maj!
Äntligen, snart, kanske, hoppas jag att värmen och solen är på gång på riktigt för att stanna....länge!
Tycker vi har frysit tillräckligt länge nu, vintern har varit alldeles för lång för en fryslort som jag.
Idag röd dag mitt i veckan, skönt för er som har "vanliga" jobb men för oss inom vården märker vi ingen större skillnad.
Rudolf har tagit med sig Niclas och åkt en tur och returresa till Möklinta. Möklinta ligger 11 mil härifrån mot Salatrakten, tror jag.
Anledningen till denna lilla resa är inköp av virke till lillbåten som håller på att renoveras.
Lång resa för att köpa detta virke men det verkar vara det närmsta stället som säljer just det som han är ute efter.
Gustav och jag är kvar härhemma. Prinsen är ute nästan hela dagarna och nätterna nu, han älskar när solen skiner och nyss hittade jag honom på rygg mitt på gräsmattan där han låg och filosoferade.
Sötnöten..

I kväll ska jag få passa Carlos! Åh, vad jag längtar, det ska bli så härligt att åter få pussa och gosa med den lilla underbara varelsen.
Bra vecka ur VV-synpunkt, vägdag idag och ytterligare ett minus på vågen..Whoopwhoop!

Snacka om informativt inlägg, tråkigt att läsa kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar