31 maj 2013

Slank, fredag, galej och bubbliga herrmagar

 Så kan jag i alla fall pricka av ett par punkter på min att-göra-lista. Handlingen med mamma gick galant. Hon stressade på lite värre än vanligt eftersom hon visste att jag skulle på galej i kväll.
 I min ålder tar det 5 minuter att vimma till sig, så tiden räcker mer än väl och förresten morsan, galejet börjar klockan 18.00!
Hann i alla fall med en slät kopp kaffe innan jag hastade i väg hem till en fisksugen kisse.

Köpte en Coca Cola till honom också, är det fredag så är det!
Blippet/Bloppet/Blocketannonseringen utgick från programbladet. Owe ringde och bokade av,
för han citat: "Känner mig lite bubblig i magen.....!"
Okej, kom inte hit! Jag har inte tid med att bli smittad av bubbliga magar.

Nu har jag provat kläder, hittade en gammal trasa som jag aldrig har använt för att den var för liten.
Man kan ju undra hur det kommer sig att jag köpte den när den var för liten?! Nu är den nästan lite stor och jag tror det får bli min klädsel på överkroppen i kväll. På benen ett par svarta linne-high-water-byxor.
Mamma säger att svarta kläder "slankar". Mammor har alltid rätt, eller?

Slutsvamlat för idag och säkert för i morgon också. Klockan ringer 5.30 och jag har siktet inställt på Vara. Återkommer lördagskväll, och en fråga jag ställer mig: hur ska ni klara er?

Tills dess, simma lugnt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar