19 maj 2013





Här var det stilje må jag säga!
Värsta slapparsöndagen ever är snart till ända. Den enda kraftansträngningen jag utövat i dag var väl  när jag gick och vittjade brevlådan på en trave reklam.
Erika sover, Rolf sover, Gustav sover och jag sover inte. Fast jag skulle behöva kanske. Två nätters jobb har jag framför mig nu, och det ska bli kul att vara igång igen.

Idag sista familjemiddagen på ett tag. I morgon åker Erika tillbaka till Vara igen fast som tur är så kommer hon hem igen om två veckor, och stannar ända till mitten av augusti.
Jippie!
I kväll kör vi ett vinnande koncept, grillmiddag! Grekiskt tema idag, souvlaki, tzatziki och fetaostsallad.
Halleluljha!


Kanske Rolf tar fram säckpipan och brister ut i Alcohol is Free, Greklands skämtbidrag igår vid ESC.
Kom på en ofattbar 6:e plats och jag frågar mig igen, vart är världen på väg?
Klart att dom har rätt grekerna, gratis sprit!  Hur många gånger har man suttit på restauranger i Grekland och blivit bjuden på ouzo efter middagen?
Jag brukar alltid hitta någon liten fikus i kruka nära bordet som jag vattnar med ouzon.....smakar ju inte direkt gott!
Tror inte ens den är bra för magen eller för den delen bra för någon eller något.

Jamen då så, ordningen återställd Rolf har vaknat!  Nu blir det snart mat!
Trevlig söndag mina fina små vänner och alla ni andra också.

Simma lugnt och krama varandra i trafiken!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar