12 december 2013



Det märks att jag har semester och är långledig va? Bloggen verkar inte vara prio 1, har  inget att svamla om direkt. Bara samma gamla tugg....som en gammaldags grammofonskiva som hakat upp sig.

I kväll körde Rolf i gång med julbaket. Hans specialmatbröd som han bakat så länge jag kan minnas.
En kaloririk historia och försvinnande gott. Degen påminner starkt om färska koblajjer och ser väl inte direkt aptitliga ut där dom ligger som stora blaffor på plåtarna.

Goda är dom i alla fall för jag har redan provsmakat. Han ska ta med några blajjor till jobbet och bjuda på i morgon och jag tror dom kommer bli uppskattade.

 Min egen lille bagarepojk iklädd underställ och såklart raggsockor, fast dom syns inte på bilden.
 Världens finaste kisse softar med mig i soffan.
 Det färdiga resultatet, 8 bastanta limpor och provsmakningskit tillägnat undertecknad.
(Åt två mackor till när jag ändå var i farten)

Ska kanske sova snart. I morgon blir det en rolig dag,  Ingrid och jag har haft telefonkonferans och enats om att Täby Centrum kommer få oss som gäster i morgon. Så jäkla kul för dom!
Vi har redan bestämt att vi ska börja med fikat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar