18 december 2013

Julbord, vänner, kommunklapp



Det härliga vintervädret fortsätter med plusgrader och snöeländet lyser med sin frånvaro.
Idag ska jag börja med att slå in julklappar, inte så många med det räcker till. Brukar allt som oftast glömma just denna biten och får sitta uppe halva natten dan före dan och klippa, tejpa och krulla snören.

Efter lunch kommer min lille vän Carlos på besök ett par timmar och det ska bli så kul.
I kväll är det dags för julbordsätande med fina kollegor på Skoklosters Wärdshus.
Vi är ett gäng nattisar som synkroniserat oss och lyckats få till ett och samma datum vilket brukar vara svårt då alla jobbar olika.
Jag kör eftersom jag fortfarande trots mina 53,5 år inte lärt mig dricka vare sig snaps eller julmust,
I min bil kommer line upen vara exakt densamma som när vi åker till Ullared på våren.
Nämligen jag, Pia, Mia och sen skulle Anne varit med. Men dessvärre så kom det andra ledsamheter emellan så hon kommer inte med. Tänker på dig i dag Anne!

Sen såklart är det kul att få träffa massa andra Pomonakändisar så här när man gjort comeback inom Håbo Kommun. Kul kommer det bli och kul ska vi ha!

På tal om Håbo Kommun, nu kommer jag visa julklappen jag fick i går. Så ni som fortfarande inte har sett den scrollar inte ner...fast schysst som jag är jag visar bara paketet inte innehållet.

 Fin papplåda i träimitation....jag har lyft på locket och jag är supernöjd! Visserligen tror jag många har just det här men kul med annan färg.
Och sen det fina kortet designat lokalkändisen Lasse Åberg, vet inte varför just det här kortet tilltalade mig...kan det vara katten tro?
I kortet också en lott från Lion´s där första priset är just denna Lussekatt som tavla. Ja,tack den vinner jag gärna!

Nu måste jag sätta fart, heipppa med tre p!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar