29 december 2013

Femte advent och fullt upp



Har inte hunnit med något bloggande alls idag. Sov länge, sen kom Carlos medans Jogge och Emilie skulle handla och sen kom Emilie och Micke på middag och nu har alla gått hem. Rudolf sover i soffan och jag har datatime.
Skön tid på dagen, ensamtid med Macen, vi gillar varandra.

Slänger in lite halvtaskiga bilder från min händelserika dag:

          Investerat i fina rosa Tretornstövlar. Blir perfekt när Carlos och jag ska trava i skogen.
Extrapris på Coop 299:-, såklart fanns inga på Coop i Kungsängen, dessa köpte Emilie till mig i Bromma.
 Micke och Emilie kom på middag. Jogge skulle leka med en kompis. Vi gick lös på nyårsaftonen tilltänkta oxfilé. Gott som satan med Emilies potatisgratäng och Jensen´s favoritsås,.
Rudolf stekte köttet, blev nog lite väl blodigt och Erika droppade roligaste kommentaren på länge:    
   Den har puls! Hennes kommentarer är för sköna!
Tillbaka i stekpannan någon minut och sen var alla nöjda med sina köttbitar. Stackars Jogge missade köttsvansen....och den efterföljande matkoman.

 Gustav plockade ner dom röda kulorna i granen, samma visa alla år. Han älskar julgranen och alla dessa kulor! Än så länge har han faktiskt inte klättrat i den.
Finaste frallan Carlos och jag hade mysigt. Vi lekte med Ikearåttan, tuggade ben, gick slottslingan, busade och pussades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar