7 december 2013

Julbord!











 Preppad med Alvedon och Bafucin for vi i väg till Ekolsunds Slotts Wärdshus för lite intag av julmat.
Fast det höll inte på att bli någon resa, bildörrarna hade frusit ihop och vi höll inte på att komma in i den. Men med våld och svordomar löser man det mesta och till slut kom vi i väg.
JAG HATAR VINTERN!

Wärdshuset visade sig vara ett otroligt fint och gammalt hus, byggt på 1700-talet. Lite dragigt och kallt i hörnen så det var tur att jag valde bort den glittriga blusen och tog på mig en redig kofta istället.
Vi började med glögg, gott som attan jag gillar ju den alkoholfria saftglöggen bäst.
Maten på julbordet var god, fast det saknades lutfisk! Lite besviken för det förstås, men såklart ett I-landsproblem.
Åt mig mätt på annat istället, Mycket gnäll runt buffén från övriga gäster, jag var lite lätt chockad hur man överhuvudet taget kan lägga energi på att gnälla. Jag gillar att observera folk in action.
Här kommer ett axplock av kommentarerna jag snappade upp:
  • Skinkan var skuren i för tjocka bitar.....kors i krösamoset!
  • Sillen var svår att få upp ur det vackra glasburken....katastrof!
  • Hovmästarsåsen tog slut.....tog 2 minuter så kom det påfyllning......gaaaaahhhhh!
  • Fanns BARA julöl....stackare!
  • Janssons Frestelsen var torr......ooops!
  • Otrevlig personal......(tyckte dom var supertrevliga allihop)
  • Fanns BARA Nygårda julmust när gästen ville ha Apotekarnas.....sicken jäkla otur!
  • Lampan i garderoben fungerade inte....oj då!
  • Kö till buffén....är det inte alltid det på julbord?
Ja, ni hör ju själva, vilket samhälle vi lever i. Bortskämda människor som har mage att gnälla att skinkjäveln är skuren i för tjocka skivor! Galet, när halva världen svälter och vi frossar i mat!
Ett sällskap på ca 15 personer skällde ut en i personalen och gick därifrån utan att betala och dom skulle minsann "aldrig någonsin sätta sin fot på det här skitstället igen!"  Vad bra då, idioter!


Vi åkte mätta och nöjda därifrån. 8 minus ute när vi kom hem, nu är det Onepiece, mer Alvedon och soffan resten av kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar