16 december 2013

Mina hjärtan



Carlos blev så glad när han fick åka med mormor hem och slippa det trista kontoret i Kallhäll.
Däremot undrade han säkert om jag var galen när jag tvingade med honom på en långpromenad på direkten utan att gå in först.










Lejondals Slott, Carlos gillar slottsparken och skulle nog mer än gärna vilja springa lös och busa här.

































I dag slog han långsamhetsrekord på Slottslingan, tror det tog närmare 1,5 timme innan vi var tillbaka.
Han ville verkligen inte promenera idag.
Tur att inte någon hörde mig när jag med barnslig röst och klämkäcka hoppsasteg försökte locka med honom framåt några centimetrar i taget....
"Jamen kom då, duttttiga killen , brrrrrrrra Carlos, duttig du är, ja kom då, jaaaaa, brrrrrra" 
typ så....sen kom en powerwalkande granne i reflexväst i fatt oss och då blev det fart på frallabenen. Grannen fick agera hare och Carlos skuttade glatt hack i häl på reflexdamen nästan ända hem.

Väl hemma så somnade han en stund och då passade jag på att ta den här fina bilden.
Åkte till Norrboda för att lämna tillbaka lånegodset vid 19.00-tiden. Gott kaffe och hejdåhundpussar bjöds det på innan jag vände hemåt.

Gustav blev glad när jag kom hem utan den dreglande besten. Han satte sig tillrätta på biltaket och jag försökte mig på en bild i mörkret. Gick inget vidare men Gustavs fina vita tassar och haklapp syns i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar