14 december 2013

Fixåtrix



Så blev klockan helt plötsligt sent igen och jag har absolut ingenting att blogga om.
Vi har rullat lite ädelostbollar, kärnat ur dadlar (slavarbete...tog aldrig slut och kladdigt var det till på köpet!) och lite annat som jag inte tänker yppa här. Vill ju inte att mina tillresta gäster ska få veta allt inför morgondagen.
  Tomtar, ljus, lyktor, snögubbar, granar, pepparkakshus, vedträn, plåtskyltar, vindunkar, hundmat, kokböcker, hyacinter, hundraårig vedspis, vinkyl m.m .Det ryms mycket tingeltangel på min favoritvägg i köket. Men jag gillart!
 Rolf trillar köttbu....nej, ostbollar rullade i krossade digestivekex. Bara lite kladdigt!
Lilla söta Viola kom förbi och överlämnade en burk hemmagjord senap. Dom är för söta Familjen Örtenblad, varje år gör dom sin egen senap och åker runt till vänner och bekanta och överlämnar en burk och önskar God Jul.
Mycket uppskattat och väldigt god senap.

Sen har vi haft finfrämmat av en annan rar familj, nämligen mina Norrbodatomtar. Rudolf fixade hemgjord pizza och vi åt och var glada.

Snart dags att sova, är ju en dag i  morgon också som man brukar säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar