31 december 2013



Sista inlägget för i år, jag lovar!  Emilie överraskade oss med ett litet eftermiddagsbesök med Carlos.
Åhhh, jag fick snosa och pussa på min finaste lilla gullkille sista dagen på året. Han luktar så gott.

Med sig hade hon två olika pannacottor hon hade gjort, gulliga unge! Hemma på Norrboda blir det en lugnt nyårsfirande med tanke på att det är Carlos första. Vi vet ju inte hur han reagerar på fyrverkerierna.
Så här ser supén ut i det Gomezska-Petterssonska huset:

Förrätt:
Moules Marinieres

Serveras med vitlöksbröd och aioli om man vill.
Varmrätt:
Helstekt oxfilé med potatisgratäng och hemmagjord rödvinssås. Sallad till om man vill.

Efterrätt:
Två sorters pannacotta med hallon och blåbär, en vanilj/yoghurt och en mjölkchoklad.


Vi fick dessert och hon fick i utbyte en finklädd mycket söt Erika. Hon ska nämligen också fira nyår på Norrboda tillsammans med Micke såklart.
Har hört ryktas om att Micke och Jogge har köpt både Bingolotter OCH duttpennor i fina färger.
Rara pojkar, spelar Bingolotto på självaste nyårsafton.
Eller som tjejen sa på Coop när dom handlade lotterna "Är ni såna där hemmakillar eller?"

Själv så har jag kommit på att jag har det förbaskat bra!  Sitter nyduschad i soffan med datorn i knät.
I köket huserar maken, tror han just nu håller på att försöka spetta sig in i några genmanipulerade kräftor...jaha det är hummer tydligen. Stora rackare!
Sen blir det INTE oxfilé, den åt vi som ni vet upp häromdagen. Utan det blir Lidlentrecote istället, duger förbaskat bra det med. Och sen plötsligt så blev det efterrätt...älskar pannacotta, frågan är om jag orkar två!

Jobb i natt, tolvslaget firas tillsammans med klämmig kollega och kanske någon ultrapigg boende.
Funkar det med!

Gott Nytt År!








Och där tog stackars Gustav skydd under soffan......älskade lilla kisse vad rädd du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar