14 december 2013

Godmorr lördag!



Vaknade upp och insåg att det snöade ute, drog täcket över huvudet igen och somnade om.
När jag gick upp vid 9.45 snöade det fortfarande. Kunde det inte vara sånt väder som häromdagen
4 plusgrader, solsken och inte en gnutta snö? Gärna ända till mars, april om jag får bestämma.

Medans maken har tittat på allehanda oerhört viktiga program på konstiga kanaler på tv´n som t.ex
Extreme makeover weghtloss, nån stackars fetknopp i England som tuggat sig till 217 kg har jag farit runt med Ajaxsprutten och en trasa. Har dammat och ställt i ordning tomtarna, knutit röda rosetter på det mesta, kom över 35 meter röda sidenband billigt så nu får det mesta rosetter.
Provade att knyta på Gustavs svans, men han verkade inte så förtjust.

Vi förbereder oss för kommande storslagna event i Pettssonska i morgon. Vi har bjudit in våra vänner till Glöggmys klockan 16.00. Har inte så många vänner men dom vi har gillar vi skarpt och är rädda om!
Vi blir nog sirkalisa 13 personer, en hund och en katt.
Men om detta event kommer ni med all säkerhet få se mer av i morgon.

Kul det där med vad man väljer för rubrik till inläggen här, har jag märkt.
Skrev i går "Lucia och förlovning" och just ordet förlovning intresserade massor......tror många kanske trodde att det var några andra i familjen som äntligen slog till.
Så var icke fallet, det var bara jag och Rudolf som firade förlovningsdag, snopet. Men 100 dryga unika än så länge har klickat sig in på sidan. Kul!

Nu ska jag ut och göra snöänglar! Gillart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar