9 december 2013

Skumma tomtar och glömsk make.



Tänk att det blev entrecote idag till middag, på en måndag! Men är det bröllopsdag så är det.
Gjorde en potatisgratäng också.
Entrecote är ju fasen så mycket roligare måndagsmat än den tänkta makaronilådan.

Vi dinerade en romantisk traditionell candlelight dinner och avnjöt varsitt glas av Per Mobergs röda Kikkifestis. Det var gott! I bakgrunden hördes rytmerna av "Vi ska gå hand i hand" med Eilert och
jag utbrast en skål och tittade maken djupt i ögonen och sa "Tack för dom här åren, nästa år åker vi utomlands och firar!"
 Rolf, för dagen iklädd Helly Hansen underställ och raggsockor såg förvånad ut och stammade fram...              
"Jaha, var det i dag, bröllopsdagen, den har jag glömt".
Gör inget, jag vet att du har massor att tänka på, ger dig en ny chans på fredag då vi firar förlovningsdag, en 32-årig sådan.

Nu sover han (kl: 20.15), dunderförkyld och utschasad. Det här jobbet kommer ta knäcken på honom.


        



















 Har städat lite idag, torkade vardagsrumsgolvet och bytte färg på mattan. Ut med den svarta och in med den vita.
Gustav fick fnatt, och gosade runt på den lurviga mattan. Myskissen!


 Storhandlade på Willys, hade en inköpslista lång som en flaggstång. Fem middagar, förbrukningsvaror och det mesta till söndagens lilla event i Pettssonska inhandlades.


 Duktiga Ingrid gjorde skumtomtefudge igår. Jag som älskar skumma tomtar var ju tvungen att prova.
12 stackars skumtomtar fick sätta livet till och klipptes i mindre bitar och KOKADES tillsammans med andra kaloririka ingredienser såsom smör, socker och grädde.


Färgen är ju tilltalande, min kopp te som ni ser. Plättlätt att göra och jag hoppas den stelnar lite mer än vad den hittills gjort.
Tror jag ska baka lite pepparkakor nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar