20 december 2013

Hämtmat, jobb och CG



15 dagars ledighet har nått sitt slut. I natt blir det jobb och jag tycker det ska bli superkul! 
Ja, jag stortrivs på mitt jobb! Skönt att komma igång igen, har varit en smula förslappad
dessa veckor.

Men innan jag får kvista över till jobbet så har jag lite annat att ordna med. Är ju fredag idag och det betyder mammatajm, handling med morsan och sen fika hemma hos henne.
Jag håller på att skriva nota för fullt, men tror att jag avvaktar med julmaten, den brukar Jul-Talibanen inhandla och även tillreda. Jag har ingen koll och behöver inte ha det heller.

Golden Hits för maken ikväll =  hämtmat för oss här hemma. Det blev thai igår som var så inihilvitti gott, kanske tar sushi idag då. Svåra val i hämtmatsdjungeln!
På tal om igår, han kom hem redan 21.30! från julbordet och aktiviteterna på Ballbreaker. Han var inte ens salongsberusad...tror farfar börjar blir gammal och trött?! Orkar inte med röj och sena nätter längre.
Kan nog bli något annorlunda ikväll då det inte är jobbardag imorgon.

Var länge sen ni fick se några bilder på Carlos, är orolig att ni glömmer bort honom:

 Varför hänger mormor min kaka i gardinen?                                     Mmmmmm, provslickar lite.....

Ett knapert försök till ett arrangerat julkort....
Men lyft upp mig då, vill sitta i mormors knä!




1 kommentar: