18 december 2013

Stadsvandring och paljetter





Idag har jag haft fullt upp. Hunnit med massor med roliga grejer som t.ex frukost, letat ledig parkering på tre jävla infartsparkeringar, åkt ett pendeltåg som var från stenåldern, flanerat runt i gamla stan, hittade inte till Stortorget!!, googlemaps är bra till mycket, ensamlunchat på Österlånggatan, impulshandlat en paljettbeströdd tröja, köpt ett fåtal julklappar, varit på Hundmodehuset på Regeringsgatan, gjorde makaronilåda på två röda, varit på nattmöte,
fått julklapp av Håbo Kommun, hem och pussa kissen, besökt Flottiljen och mina forna nattkollegor, tankat dyrt i Järfälla, druckit te, smsat med Erika.

Klockan är nu flera streck över midnatt, borde sova men nu är jag som piggast!
Visar lite bilder istället.
  Rutiga dukar, stearin från 1972, fesljummen latte, god caesarsallad, snorkig servitris. 
 Restaurang Paganini levererade. Jag höll av gammal vana på att beställa ett glas vitt men ändrade mig snabbt när jag blev påmind att jag faktiskt hade bilen ett par pendeltågsstationer bort.
 Barn, barn, barn överallt och i alla storlekar och ljudnivåer. Just den här killen blev extremt suddig på bild, ser ni att han har långa benet före...
 Har ni sett en sådan skräckinjagande tomte! Skulle lätt kunna skrämma slag på vem som helst i en mörk gränd. Fy fan en sån ful en!
 Västerlånggatan eller var det Österlånggatan? Don´t ask me! Jag gick ju vilse, världsmästare på att gå vilse, hittar inte ens i min egen ficka.
 Källarvåningen på Hundmodehuset, finfina sängplatser åt våra fyrbenta. Men ska man handla här så krävs det nog endera en Lottovinst eller ett smärre arv.

Nej, stäng locket nu på datorn och lägg dig kvinna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar