15 december 2013

Glöggfiesta i Pettssonska



  Våran glöggkväll med fina vänner förflöt mycket bra! Hade slagit på stora trumman och gjort en personlig pepparkaksgris till varje gäst. Jag gillar ju sånt där! Slänger in massor med klickbara bilder på mat, gotte, folk, hundar och andra sötfisar.

 "Hoppande jävlar" kallas dessa, baconlindade dadlar 225 grader 10 minuter, tandpetare, check!
 Cheddarostfyllda dadlar, 225 grader, check!
Pepparkaksdip, Philadelphiaost blandat med rårörda lingon, ös på pepparkaka och njut...check!
 Suveränt gott!
 Smördegssnurror fyllda med parmesan och lite kryddor, gott, check!
 Frusen julcheesescake med pepparkakssmulor på topp, gott, check!



 Skumtomtefudge, ädelostar, ädelostbollar, fikonmarmelad, ost och kex, skumtomtar, dadlar, italiensk salami, saffranskorpor, päron,
 Rocky Road, pepparkakor och lussekatter, check!




 Gästerna tar för sig och verkar trivas. Lyckad kväll! Fick fina presenter också, rosa julstjärna, superfin julgrupp, glögg, fina skyltar (som jag visar senare), senapsburk och choklad.
Tack snälla ni, jag blev glad!

Rart av Micke och Ingrid som hade skalade räkor och kattgodisar med sig till Gustav, han blev så glad min lilla bortskämda kisse.

 Tack snälla Jogge, Emilie, Carlos, Ingrid, Micke, Micke W, Peter, Anne, Yvonne, Lotta, Niclas, Rolf,  Gustav för en förbaskat trevlig kväll.
Saknade förstås Inger som var akterseglad i Finland, Erika som kommer hem på onsdag och Julia som var.....någon annanstans om jag minns rätt.

1 kommentar: