24 december 2013

God Jul



 Klockan har precis passerat midnatt och nu är den alltså här dagen som så många längtar efter,  JULAFTON. Sen om jag ska vara petig så har jag faktiskt namnsdag också....EWA!
Jubel och hurrasång tack!

Våran uppesittarkväll var trevlig, har inte varit med på någon dom senaste åren eftersom jag jobbat.
  Så därför var det extra roligt att få vara delaktig och vänta in skinkan och ta den där första särskilt goda mackan.
Kul med Carlos, tänk att den här julen kommer bli så annorlunda än alla andra. Carlos första jul och han är så förväntansfull. Han tycker nog vi är bra konstiga när vi tar i ett livs levande träd, hänger upp lampor, röda bollar och sen lägger massa roliga paket under. Dessutom så ställs det fram goda halmbockar och grisar som är så gott att smaka på...

Nu har gästerna åkt hem, Rudolf har somnat för länge sen och Erika gick precis upp.
 Jag ska också sova nu, är så himla trött, är aldrig bra att fuska med sömnen.
Först lite bilder....
 Den här smällkaramellen har hängt med ett antal år! Tror Emilie gjorde den på dagis och vi tycker alla att den såklart ska ha hedersplatsen i granen. Inga påklistrade tomtar och stjärnor alls utan en flicka och en hund urklippt ur en tidning...
 Tänk inte ens tanken Gustav, inget klättrande!
 Pax för det här paketet!
Fin gran trots att den saknar toppstjärna, glitter och att ett antal lampor vägrade lysa. Trodde att både glitter och stjärna skulle ligga i påsen med pynt men icke. En tomteluva fungerar utmärkt, eller?

Nej, satan i gatan nu somnar jag snart....godnatt och God Jul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar