16 oktober 2010

5 år sedan....

I natt klockan 2.30 är det precis 5 år sedan jag träffade den här kissen för första gången.
Det blev kärlek vid första ögonkastet, tror ömsesidig.
Du var ca 12 veckor gammal, dyngsur, vettskrämd och hungrig
Du hade precis blivit utslängd av din dåvarande matte som citat:
" Var så jävla less på katten för han jamade hela natten, så jag kastade ut han!"
Utslängd som en soppåse.....

Jag och Jessica hämtade han i rosbuskarna nedanför Knektvägen 1 i Kungsängen. Vi tog in honom i värmen på vårt dåvarande jobb Kungsgården

Han fick leverpastej, skinka och mjölk.
Han kissade på golvet
Jag döpte honom till Gustav, fast dagpersonalen ville att han skulle heta Gandalf (!?!)
Han sov i min famn hela natten
Han tog mej med storm
Du fick bo kvar på Kungsgården, din matte ville inte ha dej
Efter 1 år och 3 månader flyttade du tillfälligt hem till oss eftersom du blev jättesjuk i kattsalmonella och inte fick bo bland gamlingarna på hemmet
Du blev kvar hos oss, du acklimatiserade dej så bra
Vi skämde bort dej
Du är mitt allt!

Vi älskar dej Gustav!




Har massor med bilder på Gustav när han var liten kattunge, men tyvärr är alla i den datorn som är trasig!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att Gustav blev utslängd precis där du jobbar och den natten du jobbade.

    SvaraRadera
  2. Det var ödet!!!
    Världens bästa matte gör världens bästa katt, eller e de tvärtom??
    Kram/Mia

    SvaraRadera
  3. <3 Gustav <3 världens bästa katt!

    SvaraRadera
  4. instämmer med din yngsta!!!! blev tårögd när jag läste det här inlägget!

    SvaraRadera