26 oktober 2010

En in en ut!

Hej på er!
Dagens aktiviteter har varit på en låg nivå. Typ nivå 1 kan man lugnt säga!
Fick finbesök av Anne och söta Leia. Dom skulle till stora metropolen Bro för att besöka Karlssons varuhus.
Otroligt att Anne har pengar kvar i plånboken efter helgens storshopping på Ullared.
Snäll som hon är så kom hon förbi för att lämna lite grejer slarvmajan undertecknad glömde i bilen i lördagskväll.
Som tack för besväret bjöd jag på gott Jura-kaffe med Emiliebakad chokladkaka.
Leia den stackarn fick dricka mjölk, det var allt jag hade i barnvänlig väg just för dagen.

Har varit på Willys också, handlat lite middagar till veckan.
Blir bl.a Köttfärsgulasch med bulgur, Någon god pasta jag glömt namnet på, Mangokyckling.

Det händer grejer i den Pettssonska familjen!
I morgon kommer Emilie hem. Tack gode gud för det. Lämna Malmö och kom hem, verkar ju vara förenat med livsfara att vistas i den staden!
Hon kommer vara hemma i sirkalisa 2 veckor. Tror iofs att jag inte kommer få se henne så mycket, men man får vara glad för det lilla!

På söndag får Erika nyckeln till sin första lägenhet! Hon har haft turen och fått tag på ett andrahandskontrakt i Kungsängen, på andra sidan järnvägen mot Gröna Udden.
Så det är bara att konstatera att man snart har båda barnen utflugna, tur att man har kissekurren.
Jag tycker att det är jättekul för Erika. Blir nog en och annan tur till Ikea kan jag tänka, hon äger inte så mycket flytta-hemifrån-grejer.
Men hon är välkommen hit så ofta hon vill!

Oj, nu kom min make hem....

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul för Erika att få egen lägenhet. Hälsa henne och gratta så mycket.

    SvaraRadera