10 oktober 2010

Gästkockarna lagar italienskt!

Dagens söta gästkockar, Jogge och Emilie! Idag var det en egenkomponerad maträtt som skulle tillagas. Vi som skulle bli bjudna var väldigt nyfikna. Jag skymtade bl.a grillad kyckling, mozzarella, basilika, gnocchi, avocado, tomater, kräftsjärtar, parmesanost m.m.
Alla mina favoritsmaker som i ett stort kinderägg!

Förrätten var två olika bruschetta. Det vänstra med någon underbar tomatröra och den högra med en krämig, supergod avocadoröra , med små kräftrumpor på.
Inte direkt äckligt, utan vansinnigt välsmakande. Jag sköljde ner mina små bruschettas med vitt vin, inte helt fel.

Varmrätten var grillad kyckling i en hemmagjord tomatsås blandat med gnocchi och mozzarella på toppen.
Fortsatte även här på vintemat, mums!
Även denna rätt var så god och vi rullade proppmätta från bordet.
Detta fick bli den festliga "sista familjemåltid" tillsammans med Emilie innan hon åker hem till Malmö imorgon.
Nu kommer hon inte hem förrens kanske om en månad eller så. Kommer inte ihåg riktigt vad hon sa.

För att spänna ut magsäcken ytterligare några centimetrar så tog vi oss lite vaniljglass med chokladsås till efterrätt.

Nu har ungdomarna åkt hem, maken hamnade i matkoma i soffan, Erika försvann upp till flickrummet och jag tokbloggar!

1 kommentar:

  1. Fy sjutton vad man blir avundsjuk på er mat. Du bor ju tammetusingen i en restaurang.

    SvaraRadera