29 oktober 2010

Det drar ihop sej, minsann!

Eftermiddagen har gått i sakta mak framåt.
Har inte varit så himla alert mest slöat och druckit kaffe tycker jag.
Klockan 14.00 sa jag till mej själv på skarpen; Åk till Bålsta!
Så då gjorde jag det. Stannade först till hos veterinären för matinköp till norra Europas mest bortskämda katt.

På soffan därinne satt ett ungt par och var så ledsna, tjejen grät högt och killen försökte verkligen att skärpa sej mellan snyftningarna.
Veterinären kom ut från ett behandlingsrum som var nedsläckt och sa lugnt:
Nu kan ni gå in och ta avsked.....
Fattar ni vad dom här stackarna just har genomgått!
Usch, jag höll på att börja gråta jag ned!
Puh, så jobbigt!

Betalade Gustavs mat och åkte vidare till centrum. Där handlade jag lite mat till helgen och linser till Erika på Synsam.

Nu har vi ätit, var bara maken och jag idag. Erika är på Ikea med Tina.
Snart dags för att kliva på tre nätters arbete, jiiihaaaaaaaaa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar