30 oktober 2010

Överdos!?

Herregud! Jag fick mej nog en överdos av sömn idag. Ganska välbehövligt, jag var astrött i natt. Eller hur Anne?
Inatt kommer jag springa på lätta ben och vara hurtig som få....eller inte.

Ja, iaf så sov jag till 15.00! Ja, ni hörde rätt, 15.00. Har inte hänt på dom senaste 20 åren som nattarbetande undersköterska. Ändå var nattens arbete ganska okej, lite larmigt emellanåt men det är smällar man får ta.

Nu ett klipp ur dagens Ullaredsblogg:

Rekordmycket folk i Ullared idag!!!

Vi kan rapportera att det idag lördag är rekordmycket folk i Ullared!

Redan innan kl. 9 i morse befann sig 6000 personer i Ullared. 4800 av dem kunde köa sin väg in i det stora gula varuhuset innan dörrarna stängdes för första gången under dagen.


Varuhusets 6000 kundvagnar tog snabbt slut, vilket bidragit till att det även vid kundvagnsskjulen bildats en lång kö. Det tidigare bussrekordet på 65 bussar i Ullared på en dag ryker idag all världens väg. Det inträffade den 8 november 2008 då kön in i varuhuset blev 2,7 kilometer lång! Gekås VD Boris Lennerhov meddelar i skrivande stund att det för närvarande är 80 bussar i den lilla byn.

Antalet bussar i Ullared påverkar starkt både folkflöde och kötid, så har du planer på att ta dig till Ullared idag så rekommenderar vi dig att istället lägga om ditt besök till nästa vecka.


Stackars människor!

Vi hade det med andra ord perfekt förra lördagen när vi shoppade loss.

3 kommentarer:

  1. Me, Eva, jag brukar alltid sova till 16-16:30...Anars skulle ja vara döööö//Kerstin

    SvaraRadera
  2. I natt blir det vel jag som er trött..med tanke på hvor speedad jag var inatt..hehe

    SvaraRadera
  3. Säger bara HERREGUD åt det där Ullared. Hur sjutton orkar man trängas med så mycket folk och stå och köa för kundvagn. Ni måste verkligen ha haft tur.

    SvaraRadera