8 oktober 2010

Godnatt!

Nattens arbete har varit tyst och stilla på 3 av avdelningarna och stök, bök och mycket pigg pensionär på en avdelning!

Jag körde utmattningsmetoden, satt på en stol bredvid sängen och sa Godnatt varje gång det försöktes gå upp ur sängen!
Klockan 04.10 så var personen så trött på mej, då lät det så här:
"Nä, nu tycker jag att du flyttar hem till dej! Det var ingen bra idé att vi skulle flytta ihop, jag vill ju sova och du bara pratar!"

Där fnissade jag lite....och vadå "vill sova!?" Herregud, det har inte sovit i det rummet på tre nätter och vadå "bara prata!?"
Det enda jag sa var Godnatt, klockan är...si eller så mycket!

Men nu ska jag iaf sova, är så himla trött. Mår illa faktiskt!


2 kommentarer:

  1. Låter lite som min natt med, Hade 20% av patienterna i korridoren för att de var så oroliga och behövde extra tillsyn.
    Nu sover vi!ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz
    //Kerstin

    SvaraRadera
  2. Sov gott och länge så du vaknar pigg och utvilad.

    SvaraRadera