17 oktober 2010

På benen igen!


Puh!
Det var en jobbig natt! Kvällens arbete började med att jag åkte i väg i 180 med Lady Gaga och Bad Romance dunkande på högsta volymen i Emilies lilla Clio.
Kände mej plötsligt som 18 år igen.
Måste komma i stämning inför nattens arbete. Lady Gaga hjälpte mej till det.
Tack Fröken Gaga.

Arbetet flöt på bra första timmarna, ganska lugnt......peppar,peppar ta i trä.
Jag passade även på att slå personligt rekord i "Otrolig klantighet".
På mindre än tio minuter hade jag lyckas slå sönder ett Duralexglas (ni vet dom som det blir miljoner bitar av) och en ljusstake i glas.
Ljusstaken var en redig pjäs, säkert någon fin gammal 60-årspresent.
Och jävlar vilken smäll det blev när den for i golvet, tror 50 % av den då sovande boendeskaran vaknade!
Bra jobbat Ewa och bra med en massa merjobb. Sopa ihop glasbitar och lugna orolig pensionärer att det inte var krig utan bara klantig, trött nattpersonal med schimpansarmar som vevade runt lite ofokuserat.

Ja, iaf så blev natten återigen orolig med EN pensionär som vägrar att sova!
"Lägg dej du om du är så himla trött då" och "Sluta tjata" citat av sovvägrande, pigg pensionär.

I morse var jag tröttare än tröttast, somnade per omgående utan ens att äta frukost när jag kom hem.
Nu är jag vaken och känner mej stark igen.
Erika gräddade pannkakor när jag klev upp 14.00. Så vi åt en pannkakslunch tillsammans 3/4 av familjen.

Nu ska jag fika lite och sen i väg på nästa uppdrag. Innebandydomarna ska betalas i sporthallen.

Ha det bra /Klantarslet

1 kommentar:

  1. Det är väl ganska vanligt att man är lite extra klumpig när man är trött och inte sovit så himla bra. Händer i alla fall mig ganska ofta. Men jag får sopa strösocker för det mesta, ha ha.

    SvaraRadera