17 oktober 2010

På´t igen bara!

Dagen har rusat iväg som i pendeltågsfart.
Och dom åker ju inte så himla fort, dom står väl mest still.
Jag har varit en snabbis och tittat på innebandy. Våra småknattar födda -oo åkte på förlust mot Kungsängen.
Senare i kväll är det herrlaget som har match men den matchen hinner jag inte titta på.

Hemma igen så blev det lite slappande i schäslongen. Lilla maken ägnade sej åt något helt annat. Han rensade i tvättstugan den galningen. Vek ihop tvätt och gnällde samtidigt högt på att jag inte har någon ordning.
När han hade gnällt klart så satte han i gång med söndagsmiddagen. Idag hade jag tagit fram köttfärs till en tänkt tacogratäng.
Han frågade lite om hur den där tacogratängen skulle tillredas. Jag berättade snällt från soffhörnet och han fick till en supergod gratäng.
Med en krispig sallad till.

Nu är jag strax redo för sista natten med pigga pensionärer. Ska ta mej en kopp kaffe och stärka mej med.

Ha en härlig söndagskväll mina vänner



2 kommentarer:

  1. Ha Ha, om inte du har ngn ordning i tvättstugan så betyder det väl att han inte heller har ngt ordning där. För ni har väl gemensam tvättstuga, eller???

    SvaraRadera
  2. Så vi missade säkert varann precis då...åkte från cafét i simhallen strax efter 15..../mia

    SvaraRadera