14 oktober 2010

Katt och matbilder!


Dagens middag i dag var ett recept ur Paolo Robertos kokbok "Mina fastrars mat".
På sidan 66 hittade jag Pasta al Forno. Har lagat det tidigare och jag vet att det då gjorde succé hos familjen.
Man kan lätt se på matbilden hur bordsplaceringen är kring köksbordet. Vi har liksom gröpat vår portion ur varsin hörna på Ikeaformen inköpt på rea för det facila priset 15:-.










Fick ett sms utav Emilie ikväll. Där stod "varför bloggar du inte?". Enkelt svar, jag har varit skittrött. Har tillbringat hela kvällen i soffan. Somnade t.o.m under favoritprogrammet Halv åtta hos mej.
Vaknade till liv till Robinson och höll mej vaken även under Hellenius hörna.
På tal om Robinson....vad är det för folk dom lyckas få med? Vissa tror att dom är på charterresa, som gnäller över mat och att dom inte ens har en handduk.
Den där Gurkan är ju bara för mycket, han tror jag inte blir långlivad.



Emilie efterlyste lite bilder på Gustav, har inte så många nya. Ni har säkert sett dom flesta. Men dom här tog jag idag då han myste på köksbordet.

Nu ska jag strax packa ihop. Tänkte komma i säng före spöktimmens början idag.
Wish me luck!

Och Åsa, det är klart att du också är min barndomskamrat sen spermietiden. Hur kunde jag glömma dej??

1 kommentar:

  1. Tack tack för det Ewa.
    Men herregud människor. Hur tar ni mat i karotterna på Ginstvägen??? Så där kan det ju inte se ut. Snyggt och fint från samma håll ska det ju vara, ha ha

    SvaraRadera