31 oktober 2010

Segsöndag


Hejsan!
Idag så har jag varit med Erika till hennes lägenhet. En liten, fin, ganska nyproducerad och välplanerad lägenhet på 21 kvadrat.
Åhhh, vad jag tyckte den var fin.
Där kommer hon att trivas tror jag. Nu ska hon bara komplettera lite i möbelväg. Hon behöver någon slags bokhylla eller hyllor. Två stolar till, till köksbordet som hon köpte utav lägenhetsuthyraren.
Lampor, blommor och lite lullull så hon får det hemtrevligt och mysigt. Det kommer bli en och annan tur till Ikea i veckan kan jag lova.
Spännande!
Jag kommer ihåg när jag fick min första lägenhet. Det var 1981 och det var en etta på Bagarvägen. Hyran var överkomlig 568:-. Men jag kommer så väl ihåg känslan att få ha något eget som jag försökte sätta min egen personliga prägel på.
Jag gläds åt Erika, hon kommer få det jättefint!

Idag stod maken för middagssmatlagningen. Han gjorde små fina handtrillade köttbullar som serverades med kokt potatis och sås.
Smakade väl bra, men jag är som ni vet ingen älskare av kokt potatis.
Maken däremot slevade i sej som om det var det sista han gjorde i livet! Herregud, att man kan äta med sån aptit!
Jag är imponerad.

Nu har Gustav och jag vilat en stund på schäslongen, snart ska jag iväg till mitt sista nattpass för den här gången. Känns skönt. Sen är jag ledig tills på onsdag.

Hoppas ni alla har haft en skön helg!


1 kommentar:

  1. Erika får det säkert jättemysigt i sin första egna lägenhet. Du får väl fota och visa oss när hon kommer i ordning.

    SvaraRadera