18 oktober 2010

Schimpansarmar del 2


Tänker fortsätta min berättelse om trött/nyvaken nattarbetare med aplånga schimpansarmar.
Klockan 11.08 flåsade Gustav mej i ansiktet. Han hade en fräsch andedräkt trots att han sovit sen 8.00 och jag såg inte att borsta tänderna innan sänggåendet.
Vi hasade oss ut i köket för att ge pojken något att äta. Medans han äter ska jag tömma den överfulla soppåsen.
Och det ser ni ju hur det gick med det!
En härlig sörja av halvätna ägg, torkade ostkanter, vissen sallad, blöt tomat, tråkig kattmat ett sugrör och lite annat klet.

Härligt att man får börja med att städa och torka upp.
Gustav sprang ut och jag gick och la mej igen. Sov ända till 13.00.

Idag har lilla maken glömt sin mobil hemma och han har den inte på ljudlös direkt utan på högsta volym eftersom han är döv.
Så där bidde man väckt av ett hysteriskt ringande. Ringsignalen har han själv valt......Magnus Uggla med håll i er......IQ kan räkna upptill 100.
Passar klockrent till honom, han kan ju både räkna till hundra och är medlem i Mensa.
(Det sista var ljug, han kan inte alls räkna till 100)

Frukosten är avklarad, kårnflejjks i dag med.
Måste till den lokala butiken idag. Upptäckte till mitt förtret att jag glömt köpa fetaost till den vegetariska lassen jag ska göra.



Haha, kom på en annan sak jag glömt och berättat. I den uttjatade kategorin "Trött nattarbetare med hjärnan i ständigt viloläge" kommer här en kul grej.
När jag åkte från jobbet härom morgonen så skulle jag tanka på DinX. Jag ställer mej vi pumpen går ur för att upptäcka att tanklocket inte sitter på den sidan.
In i bilen igen, startar, kör runt, går ur för att upptäcka att tanklocket fortfarande inte är där det ska vara!
Ibland är det inte lätt. Jag hade alltså vänt och ställt mej på andra sidan och resultatet blev inte så bra.
Vände igen och tänkte till med stor bokstäver! JA! Tredje gången gillt, Helt plötsligt var bara tanklocket där!
Kompis fick bensin till slut......

2 kommentarer:

  1. Ha Ha det är såna där saker som händer när man är trött. Tappar saker och har inte riktigt hundra koll på läget så att säga.

    SvaraRadera
  2. hahahaaa! Jag skulle velat sett din min när du klev ur bilen för andra gången och tanklocket fortfarande var på andra sidan! :) Hoppas att du fått vila nu, så att du slipper chimpansarmar och trött hjärna! Ha det gott.

    SvaraRadera